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THUG
LIFE IN D.C.
Gangsterleben
in D.C.
Marc Levin
USA 1998
Produktion: Blowback
Productions, HBO Weltvertrieb: Home Box Office (HBO) 1100 Avenue of the
Americas, New York, N.Y. 10036.
Tel. (1-212) 512 1000
Kamera:
Mark Benjamin, Tony Hardmon, John Kirby, Daphne Pinkerson
Ton: David Hocs, Dennis Towns, Ernie Taglienti
Schnitt: Brian Cotnoir
Künstlerische Beratung: Alan Levin, Emir Lewis, Richard Stratton,
Pamela J. Widener, Kim Wozencraft
Sprache: Amerikanisch
Format:
16mm, Farbe Länge: 70 Minuten, 24 B/sek. |
Aundrey
Burno, auch Bruno genannt, Häftlingsnummer 268 428, wartet im Gefängnis
von Washington auf seinen Prozeß. Die Anklage lautet auf versuchten
Mord an einem Polizisten und Mord an einem achtzehnjährigen Jugendlichen.
Außerdem wird er verdächtigt, einen anderen Gefängnisinsassen
niedergestochen zu haben. Im Stil eines Geächteten verdeckt er mit
einem Tuch Teile seines Gesichtes. Er ist der König der Minderjährigen
und wird von allen respektiert, weil er sich als Gangster sieht. Ihm blüht
eine Haftstrafe von 115 Jahren. Je näher Brunos achtzehnter Geburtstag
rückt, desto deutlicher wird die erbarmungslose Erkenntnis, daß
er wahrscheinlich den Rest seines Lebens im Gefängnis verbringen
wird. Er nimmt seine Maskierung ab und spricht mit den Filmemachern, die
ihn von nun an zweieinhalb Jahre lang begleiten. Zum Vorschein kommt ein
junger Mann, der sich selbst und seine Situation erstaunlich gut einschätzen
kann. Er versucht seinen jüngeren Bruder Kevin davon abzuhalten,
in seine Fußstapfen zu treten, sagt jedoch voraus, daß dieser
ihn irgendwann einholen wird. Bruno hat das Gefühl, keine Möglichkeiten
in seinem Leben gehabt zu haben: Unsere Generation ist bereits gestorben,
als unsere Väter auf die Welt kamen. |
There is a war going on
in the streets of Washington. Teenage thugs armed with automatic
weapons run many of the inner city blocks. Fully half of the black men
between the ages of 18 and 35 are in the prison system. That is more
than 24.000 young men in jail or in prison, on probation or parole,
out on bond or on the run. For many of them Thug Life is
the guiding philosophy. As they see it, life is short, with few options,
so they live fast and dangerously, as they scramble for their share
of the pie with the rapacious zeal of corporate raiders. Filmmakers
Marc Levin and Daphne Pinkerson follow one of these teenagers over the
course of two and a half years, from his entry into the prison system.
We meet Aundrey Burno #268 428, aka Bruno, in the DC jail,
where he is awaiting trial for the attempted murder of a police officer
and the murder of an 18-year-old boy. He has been locked down on suspicion
of stabbing another inmate. He wears a towel over his face, outlaw style.
He is king of the juveniles, well respected for his dedication to thug
life. I am the definition of thug, he says. He is facing
a total of 115 years. But as his 18th birthday approaches, so does the
grim realization that he may spend the rest of his life in prison. He
takes off his mask to speak to the filmmakers, revealing a young man
with surprising insights into himself and his circumstances. He tries
to convince his younger brother, Kevin, not to follow in his footsteps,
but predicts that he will join him one day. Bruno feels that he has
no options in life, observing, Our generation died when our fathers
were born.
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Biofilmographie
/ Biofilmography
Marc Levin wurde am 31. Januar 1951 in New York City geboren
und begann 1975 im Filmbereich, vor allem als Cutter und Produzent, zu
arbeiten. 1982 drehte er seinen ersten Film, Portrait of an American Zealot,
und ist seitdem als Regisseur, Produzent, Cutter und Drehbuchautor tätig.
Marc Levin was born on January 31st, 1951 in New York City,
New York. In 1975 he started working in films as editor and producer.
In 1982 he shot his first film, Portrait of an American Zealot, and since
then has been working as director, producer, editor and scriptwriter.
Films / Filme
1982: Portrait of an American Zealot. 1983: Indiana - Portrait of America';
For the First Time Ever. 1984: Fall River Spectacle; The Curious Case
of Rita Jensen. 1985: Wall Street Connection. 1986: Inside the Jury Room.
1987: What's Going On?. 1988: The Secret Government – The Constitution
in Crisis. 1989: New York Non-Stop. 1990: Blowback; Sentimental Imperialists.
1991: Beyond JFK: The Question of Conspiracy; The Pacific Century; The
Home Front With Bill Moyers. 1992: Haiti: Killing the Dream. 1993: Mob
Stories; The Last Party. 1994: Graffiti War; Gang War: Bangin' In Little
Rock. 1995: What Can We Do to Overcome Youth Violence? 1996: Prisoners
of the War on Drugs; Oklahoma City: One Year Later. 1997: CIA: America's
Secret Warriors; The Execution Machine: Texas Death Row. 1998: Bill Moyers
on Addiction: Close to Home/The Politics of Addiction; Slam; THUG LIFE
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