AKHER AYAM EL MADINA (IN THE LAST DAYS OF THE CITY) – Tamer El Said
OTTO E MEZZO (8 1/2) – Federico Fellini (Italien 1962, 137 min., 35mm)
LE MÉPRIS (DIE VERACHTUNG) – Jean-Luc Godard (Frankreich 1963, 103 min., 35mm)
YOM HULEDET SAME'ACH, MAR MOGRABI (HAPPY BIRTHDAY, MR. MOGRABI) – Avi Mograbi (Israel 1999, 78 min.,16mm)
AL MARHALA AL RABIAA (THE FOURTH STAGE) – Ahmad Ghossein
VON DER REICHSKANZLEI BIS PARAGUAY – Riki Kalbe (Deutschland 1992, 7 min., 35mm)
AND-EK GHES... – Philip Scheffner und Colorado Velcu
DER TAG DES SPATZEN – Philip Scheffner (Deutschland 2010, 100 min., 35mm)
TÖCHTER ZWEIER WELTEN – Serap Berakarasu (Deutschland 1991, 62 min., 16mm)
BEIN GDEROT (BETWEEN FENCES) – Avi Mograbi
AUGUST, BEFORE THE ERUPTION – Avi Mograbi (Israel 2002, 72 min, 35mm)
YOM HULEDET SAME'ACH, MAR MOGRABI (HAPPY BIRTHDAY, MR. MOGRABI) – Avi Mograbi (Israel 1999, 78 min.,16mm)
LES MAINS LIBRES – Brigitte Sy (Frankreich 2010, 100 min., 35mm)
BRING ME THE HEAD OF TIM HORTON – Guy Maddin, Evan Johnson, Galen Johnson
BRAND UPON THE BRAIN! – Guy Maddin (USA 2006, 95 min., 35mm)
MY WINNIPEG – Guy Maddin (Kanada 2007, 79 min., 35mm)
BUNKER DRAMA – Mike Crane
GHETTO – Thomas Imbach (Schweiz 1997, 121 min., 35mm)
IMMATRIKULATION – Lutz Mommartz, Jürgen Hillmer (BRD 1968, 6 min., 16mm)
CHAMISSOS SCHATTEN – Ulrike Ottinger
CHINA. DIE KÜNSTE - DER ALLTAG – Ulrike Ottinger (BRD 1985, 269 min., 16mm)
JOHANNA D'ARC OF MONGOLIA – Ulrike Ottinger (BRD 1989, 167 min., 35mm)
TAIGA – Ulrike Ottinger (Deutschland 1991, 500 min., 16mm)
LES SOVIETS PLUS L'ÉLECTRICITÉ (SOVIETS PLUS ELECTRICITY) – Nicolas Rey (Frankreich 2001, 171 min., 16mm)
STRAITS OF MAGELLAN: DRAFTS AND FRAGMENTS (DIE MAGELLAN-MEERENGE: SKIZZEN & FRAGMENTE) – Hollis Frampton (USA 1974, 51 min., 16mm)
THE COMMUNIST REVOLUTION WAS CAUSED BY THE SUN – Anton Vidokle
LES SOVIETS PLUS L'ÉLECTRICITÉ (SOVIETS PLUS ELECTRICITY) – Nicolas Rey (Frankreich 2001, 171 min., 16mm)
SOLJARIS – Andrei Tarkovsky (UdSSR 1972, 166 in, 35mm)
CONTINUITY – Omer Fast
O.K. – Michael Verhoeven (BRD 1970, 79 min, 35mm)
THE END – Guillaume Nicloux
LES ENFANTS VOLANTS – Guillaume Nicloux (Frankreich 1990, 85 min., 35mm)
DEADWEIGHT – Axel Koenzen
SLEEPY HAVEN – Matthias Müller (Deutschland 1993, 15 min., 16mm)
SAILBOAT – Joyce Wieland (Kanada 1968, 3 min., 16mm)
BETÖRUNG DER BLAUEN MATROSEN – Ulrike Ottinger (BRD 1975, 47 min., 16mm)
DUBINA DVA (DEPTH TWO) – Ognen Glavonic
MUEDA: MEMORIA E MASSACRE (MUEDA: ERINNERUNG UND MASSAKER) – Ruy Guerra (Mosambik 1979, 75 min., 35mm)
VEILLÉES D'ARMES, HISTOIRES DU JOURNALISME EN TEMPS DU GUERRES (DIE WACHE DER WAFFEN) – Marcel Ophüls (Frankreich 1994, 234 min., 35mm)
CAMP DE THIAROYE (DAS LAGER VON THIAROYE) – Ousmane Sembène, Thierno Faty Sow (Senegal 1987, 154 min., 35mm)
EL DORADO XXI – Salomé Lamas
MADEN (DAS BERGWERK) – Yavuz Özkan (Türkei 1978, 95 min., 16mm)
THE GOLD RUSH (GOLDRAUSCH) – Charles Chaplin (USA 1925, 82 min., 16mm)
ELIXIR – Daniil Zinchenko
SWENIGORA (DER VERZAUBERTE WALD) – Alexander Dowshenko (UdSSR 1927, 71 min., 35mm)
BABY RJASANSKIJE (DIE FRAUEN VON RJASAN) – Olga Preobrashenskaja (UdSSR 1927, 66 min., 35mm)
KAMEN (DER STEIN) – Alexander Sokurow (Russland 1992, 88 min., 35mm)
ELEGIJA IS ROSSII (ELEGIE AUS RUßLAND) – Alexander Sokurow (Russland 1992, 68 min., 35mm)
DNI SATMENIJA (TAGE DER FINSTERNIS) – Alexander Sokurow (UdSSR 1988, 137 min., 35mm)
RUSSKOJE STSCHASTJE (DAS RUSSISCHE GLÜCK – Juri Chaschtschewatskij (Weißrussland 1992, 53 min., 35mm)
ESIOD 2015 – Clemens von Wedemeyer
L'ANNÉE DERNIÈRE À MARIENBAD (DAS LETZTE JAHR IN MARIENBAD) – Alain Resnais (Frankreich 1960, 94 min., 35mm)
FANTASTIC – Offer Egozy
DOOMED LOVE (LIEBESTOD USA) – Andrew Horn (USA 1983, 73 min., 16mm)
THE WAY IT IS OR EURYDICE IN THE AVENUES - Eric Mitchell (USA 1984, 72 min., 16mm)
POISON – Todd Haynes (USA 1990, 85 min., 35mm)
FUGUE – Kerstin Schroedinger
FILM ABOUT A WOMAN WHO… (FILM ÜBER EINE FRAU, DIE...) – Yvonne Rainer (USA 1974, 104 min., 16mm)
EADWEARD MUYBRIDGE, ZOOPRAXOGRAPHER (EADWEARD MUYBRIDGE, ZOOPRAXOGRAPH) – Thom Andersen (USA 1975, 59 min., 16mm)
DIE GETRÄUMTEN – Ruth Beckermann
DE ITINERE HIEROSOLYMAE (NACH JERUSALEM) – Ruth Beckermann (Österreich 1990, 87 min., 16mm)
DIE PAPIERENE BRÜCKE – Ruth Beckermann (Österreich 1987, 96 min., 16mm)
WIEN RETOUR – Ruth Beckermann (Österreich 1983, 93 min., 16mm)
"Hachimiri Madness" – Japanese Indies from the Punk Years
GYAKUFUNSHA KAZOKU (DIE FAMILIE MIT UMGEKEHRTEM DÜSENANTRIEB) – Sogo Ishii (Japan 1984, 100 min., 35mm)
HEYA (THE ROOM) – Sion Sono (Japan 1993, 92 min., 35mm)
JITENSHA TOIKI (FAHRRADSEUFZER) – Sion Sono (Japan 1989, 94 min., 16mm)
YAMI NO KANIWARU (KARNEVAL DER NACHT) – Masachi Yamamoto (Japan 1983, 112 min., 16mm)
SHIRO - THE WHITE – Hirano Katsuyuki (Japan 1999, 117 min., 35mm)
HIMITSU NO HANAZONO (MEIN GEHEIMER GARTEN) – Shinobu Yaguchi (Japan 1996, 83 min., 35mm)
HAVARIE – Philip Scheffner
WAVELENGTH – Michael Snow (USA 1967, 45 min., 16mm)
HEE – Kaori Momoi
ICHIJIKU NO KAO (FACES OF A FIG TREE) – Kaori Momoi (Japan 2006, 93 min., 35mm)
THE ILLINOIS PARABLES – Deborah Stratman
THE MURDER OF FRED HAMPTON (DIE ERMORDUNG VON FRED HAMPTON) – Mike Gray (USA 1970, 89 min., 35mm)
IN THE FUTURE THEY ATE FROM THE FINEST PORCELAIN – Larissa Sansour, Søren Lind
FRIENDSHIP'S DEATH – Peter Wollen (Großbritannien 1988, 78 min., 16mm)
INVENTION – Mark Lewis
BERLIN. SINFONIE DER GROßSTADT – Walter Ruttmann (Deutschland 1927, 64 min., 35mm)
TSCHELOWEK S KINOAPPARATOM (DER MANN MIT DER KAMERA) – Dsiga Wertow (UdSSR 1929, 84 min., 16mm)
KAMA TOHALLEQ AL TEYOUR (AS BIRDS FLYING) – Heba Amin
C'MON BABE (DANKE SCHÖN) – Sharon Sandusky (USA 1988, 12 min., 16mm)
THE LAMPS - Shelly Silver
THE GOLD DIGGERS (DIE GOLDGRÄBERINNEN) – Sally Potter (Großbritannien 1983, 89 min., 35mm)
LE CORBUSIER [IIIII] ASGER JORN [RELIEF] – Heinz Emigholz
LE CORBUSIER AU MISTRAL – Milena Gierke (Deutschland 2005, 6 min., Super 8)
MAILLARTS BRÜCKEN – Heinz Emigholz (Deutschland 1995-1999, 24 min., 35mm)
SULLIVANS BANKEN – Heinz Emigholz (Deutschland 1993-1999, 38 min., 35mm)
LILIOM ÖSVÉNY (LILY LANE) – Bence Fliegauf
DEALER – Benedek Fliegauf (Ungarn 2004, 163 min., 35mm)
RENGETEG (WILDNIS) – Benedek Fliegauf (Ungarn 2003, 93 min., 35mm)
MANAZIL BELA ABWAB (HOUSES WITHOUT DOORS) – Avo Kaprealian
CALENDAR – Atom Egoyan (Armenien 1992, 73 min., 16mm)
LA MONTAÑA SAGRADA (DER HEILIGE BERG) – Alexandro Jodorowski (Mexiko 1973, 118 min., 35mm)
MANNERLAATTA (TECTONIC PLATE) – Mika Taanila
MOTHLIGHT – Stan Brakhage (USA 1963, 3 min., 16mm)
ZEN FOR FILM – Nam June Paik (USA 1964, 8 min., 16mm)
ROHFILM – Wilhelm Hein, Birgit Hein (BRD 1968, 22 min., 16mm)
WEIßFILM – Wilhelm Hein, Birgit Hein (BRD 1977, 5 min., 16mm)
MAQUINARIA PANAMERICANA (PANAMERICAN MACHINERY) – Joaquín del Paso
LA COMÉDIE DU TRAVAIL (DIE KOMÖDIE DER ARBEIT) – Luc Moullet (Frankreich 1987, 88 min., 35mm)
MUITO ROMÂNTICO – Melissa Dullius, Gustavo Jahn
SLEEPY HAVEN – Matthias Müller (Deutschland 1993, 15 min., 16mm)
BETÖRUNG DER BLAUEN MATROSEN – Ulrike Ottinger (BRD 1975, 47 min., 16mm)
AUF GEHT'S. ABER WOHIN? – Angelika Levi (BRD 1989, 20 min., 16mm)
DAS KLEINE OBJEKT A – Angelika Levi (Deutschland 1992, 30 min., 16mm)
P.S. JERUSALEM – Danae Elon
SHIVREI TMUNOT JERUSHALAIM (FRAGMENTS * JERUSALEM) – Ron Havilio (Israel 1986-1997, 355 min., 16mm)
O PÁSSARO DA NOITE – Marie Losier
NORMAL LOVE – Jack Smith (USA 1963, 106 min., 16mm)
LUNCH BREAK ON THE XEROX MACHINE – Marie Losier (USA 2003, 3 min., 16mm)
ELECTROCUTE YOUR STARS – Marie Losier (USA 2004, 8 min., 16mm)
THE PINK DETACHMENT – Jen Liu
HUNG SIK LEUNG DJE CHING (DAS ROTE FRAUENBATAILLON) – Kollektiv (Volksrepublik China 1970, 106 min., 16mm)
POSTO AVANÇADO DO PROGRESSO (AN OUTPOST OF PROGRESS) – Hugo Vieira da Silva
CONGO RIVER, AU-DÉJÀ DES TÉNÈBRES (CONGO RIVER - BEYOND DARKNESS) – Thierry Michel (Belgien 2005, 121 min., 35mm)
APOCALYPSE NOW – Francis Ford Coppola (USA 1979, 149 min., 16mm)
THE RIGHT – Assaf Gruber
IN DIE ERDE GEBAUT – Ute Aurand (Deutschland 2008, 43 min., 16mm)
RIO CORGO – Maya Kosa, Sergio da Costa
AQUELE QUERIDO MÊS DE AGOSTO (OUR BELOVED MONTH OF AUGUST) – Miguel Gomes (Portugal 2008, 151 min., 35mm)
RUDOLF THOME - ÜBERALL BLUMEN (RUDOLF THOME - FLOWERS EVERYWHERE) – Serpil Turhan
DAS MIKROSKOP – Rudolf Thome (BRD 1986, 97 min., 35mm)
FREMDE STADT – Rudolf Thome (BRD 1972, 106 min., 35mm)
MADE IN GERMANY UND USA – Rudolf Thome (BRD 1974, 143 min., 16mm)
SIEBEN FRAUEN – Rudolf Thome (BRD 1989, 89 min., 35mm)
SYSTEM OHNE SCHATTEN – Rudolf Thome (BRD 1983, 114 min., 35mm)
SHORT STAY – Ted Fendt
BEESWAX – Andrew Bujalski (USA 2009, 100 min., 35mm)
SIGN SPACE – Hila Peleg
IN DIE ERDE GEBAUT – Ute Aurand (Deutschland 2008, 43 min., 16mm)
STONES GODS PEOPLE – Joe Namy
DENKMALPFLEGE – Riki Kalbe (Deutschland 1993, 7 min., 35mm)
LES STATUES MEURENT AUSSI (AUCH STATUEN STERBEN) – Alain Resnais, Chris Marker (Frankreich 1953, 30 min., 16mm)
TRANSMISSION FROM THE LIBERATED ZONES – Filipa César
ACTO DOS FEITOS DA GUINÉ (BERICHT ÜBER DIE EREIGNISSE IN GUINEA) – Fernando Matos Silva (Portugal 1980, 85 min., 16mm)
TRIVISA – Frank Hui, Vicky Wong, Jevons Au
DUOLUO TIANSHI (FALLEN ANGELS) – Wong Kar-Wai (Hongkong 1995, 90 min., 35mm)
QU NIAN YAN HUA TE BIE DUO (DER LÄNGSTE SOMMER) – Fruit Chan (Hongkong 1998, 129 min., 35mm)
HITMAN – Stephen Tung Wai (Hongkong 1998, 104 min., 35mm)
WADEE'AT TASALLUL (OFFSIDE) – Marwan Hamdan
FUSSBALL WIE NOCH NIE – Helmuth Costard (BRD 1970, 99 min., 16mm)
SUBSTITUTE – Fred Poulet, Vikash Dhorasoo (Frankreich 2006, 73 min, 35mm)
WE DEMAND – Claudrena N. Harold, Kevin Jerome Everson
AN AMERICAN LOVE STORY (EINE AMERIKANISCHE LIEBESGESCHICHTE) – Jennifer Fox (USA 1999, 500 min., 16mm)
PERFECT FILM – Ken Jacobs (USA 1986, 22 min., 16mm)
ZAKERAT ABAD EL SHAMS (A STROLL DOWN SUNFLOWER LANE) – Mayye Zayed
MEIN LEBEN TEIL 2 – Angelika Levi (Deutschland 2003, 85 min., 35mm)
DER FATER – Christine Noll Brinckmann (BRD 1986, 26 min., 16mm)
LES OXYMORES DE LA RAISON – Kader Attia
ASYLUM – Peter Robinson (USA 1972, 95 min., 16mm)
SIGMUND FREUD'S DORA: A CASE OF MISTAKEN IDENTITY – Anthony McCall, Claire Pajaczkowska, Andrew Tyndall, Ivan Ward, Jane Weinstock (USA 1979, 35 min., 16mm)
EMPATHY – Amy Siegel (USA 2003, 96 min., 35mm)
COMMITTED – Sheila McLaughlin, Lynne Tillman (USA 1983, 76 min., 16mm)
TERRA NULLIUS OR: HOW TO BE A NATIONALIST – James T. Hong
PATRIOTISM 1 – Joyce Wieland (Kanada 1965, 4 min., 16mm)
PATRIOTISM 2 – Joyce Wieland (Kanada 1965, 4 min., 16mm)
REASON OVER PASSION/LA RAISON AVANT LA PASSION – Joyce Wieland
SAILBOAT – Joyce Wieland (Kanada 1968, 3 min., 16mm)
1933 – Joyce Wieland (Kanada 1967, 4 min., 16mm)
HANDTINTING – Joyce Wieland (Kanada 1967, 6 min., 16mm)
PATRIOTISM 1 – Joyce Wieland (Kanada 1965, 4 min., 16mm)
PATRIOTISM 2 – Joyce Wieland (Kanada 1965, 4 min., 16mm)
RAT LIFE AND DIET IN NORTH AMERICA – Joyce Wieland (Kanada 1968, 16min., 16mm)
WATER SARK – Joyce Wieland (Kanada 1966, 13 min., 16mm)
XÉNOGÉNÈSE – Akihiko Morishita
THUNDER – Ito Takashi (Japan 1982, 5 min., 16mm)
SHOZO-SHU (DER PORTRÄT-SAMMELBAND) – Hideki Kanbajashi (Japan 1982, 48 min., 16mm)
MOVIE WATCHING – Okujama Junichi (Japan 1982, 12 min., 16mm)
CONNECTION – Matsumoto Toshio (Japan 1981, 9 min., 16mm)
B – Nobuhiro Kawanaka (Japan 1982, 8 min., 16mm)