Hazaaron khwaishein aisi |
||
|
||
|
||
Download Katalog / Catalogue (PDF) | ||
Produktion: Pritish Nandy Communications u.a. |
||
|
||
Vor dem Hintergrund immenser politischer Unruhen
im Indien der 70er Jahre erzählt der Film die Geschichte von Siddharth
Tyabji, dem Sohn linksliberaler Eltern, von Geeta Rao, der Tochter eines
brillanten, aber konservativen Wissenschaftlers, und von dem jungen Vikram
Malhotra, der den ohnmächtigen politischen Idealismus seines Vaters
verachtet. Die drei haben gerade ihren College-Abschluss gemacht haben und
planen ihre Zukunft. Geeta liebt Siddharth, doch dessen Herz schlägt
vor allem für die Politik. Vikram allerdings ist glühend in Geeta
verliebt. Siddharth tritt der Naxal-Bewegung in den Dörfern von Bihar
bei, um dort für die landlosen Kleinbauern zu kämpfen. Geeta geht
nach England, um ihr Studium fortzusetzen. Vikram baut die Beziehungen weiter
aus, die er seit der Collegezeit hat, und wird zu einem politischen Manipulator
im Vorhof der Macht eines Landes, das im politischen Chaos zu versinken
droht Ein Film über Politik, Passion und Ambition, der die Geschichte
dreier erstaunlicher Menschen erzählt, die auf der Suche nach ihrer
Bestimmung sind in einer Zeit schärfster politischer Konflikte: der
berüchtigten Jahre des Ausnahmezustands von 1975 bis 1977. Das postkoloniale
Indien bei dem Versuch, eine Balance zwischen Tradition und Wandel, Kolonisation
und Freiheit zu finden angesichts der Tyrannei miteinander rivalisierender
politischer Gruppierungen. Set against a backdrop of immense political turmoil in India, A Thousand Dreams Such as These is the story of Siddharth Tyabji, the son of left liberal parents; Geeta Rao, the daughter of a brilliant but conservative scientist; and Vikram Malhotra, a small-town boy totally contemptuous of his fathers inconsequential political idealism. It begins at a prestigious Delhi college where the three have completed their undergraduate studies and are charting out their futures. Geeta is in love with Siddharth but politics is Siddharth's first love. Vikram, however, is madly in love with Geeta. Siddharth decides to join the Naxal movement in the villages of Bihar to fight for the cause of the peasants there. Geeta goes to England for further studies. Vikram follows up with the connections he's made over the years in college to become a 'fixer' in the corridors of power in a country that is in the throes of political chaos. Five years pass. Vikram, now the toast of the town, accidentally meets Geeta at a party. She is now a journalist but suffers in an unhappy marriage. Hoping to move in when the time is right, Vikram follows Geeta on one of her journalistic trips into a village. Only there does he discover that Geeta is still carrying on her affair with Siddharth. Geeta eventually joins Siddharth's movement in Bihar and they soon get married. Its 1975. A state of Internal Emergency is declared in the country. A film about politics, passion and ambition; three amazing people, each in search of their own destiny, captured against the backdrop of the notorious Emergency years. You see here the agony and ecstasy of a nation in search of its identity: post-independence India trying to strike a balance between tradition and change, colonisation and freedom, the tyranny of conflicting political choices, each bringing with it its own rhetoric of rage. Sudhir Mishra, geb. 1957 in Bombay. Zunächst Regieassistent und Drehbuchautor. Danach Theater- und Filmregisseur. Filme seit 1987, u.a. Main zinda hoon (I Am Living, 1989), Dharavi (The City of Dreams, 1992), Is raat ki subaah nahin (Creatures of the Night, 1996), Calcutta Mail (Waapsi, 2002). |
||